Modelul de diagnostica si tratament Tibetan

[ Facebook comments]

Forum dedicat pentru ingrijirea si mentinerea sanatatii prin metode naturale, alternative..









.

Moderator: bernard

Modelul de diagnostica si tratament Tibetan

PostAuthor: bernard » Mon Jul 07, 2014 7:02 am

Sursa originala: http://www.tanaduk.com/medicine.html

Modelul de diagnostica si tratament Tibetan

Istorie - Un rezumat scurt despre evolutia Medicinei Tibetane

Prin sinteza de cunoștințe de la diferite sisteme medicale, medicina tibetană a evoluat și a creat o abordare a științei medicale trase din mii de ani de cunostinta empirică acumulate și cercetare în natura sănătatii și bolilor. Cu secole în urmă, înainte ca budismul sa intre in Tibet, tibetanii au avut un grad semnificativ de cunoștințe medicale. Potrivit unor surse tradiționale, la începutul secolului al 4-lea multe idei noi cu privire la medicamente au început să intre în țară. Primele influențe au venit din India, sub forma ceea ce acum se numește medicina Ayurvedică, precum și sistemele mai spirituale și pe baza psihologica din budism și de alte surse.

Acesta a fost între secolele 7 si 8, cand guvernul tibetan a început să sponsorizeze conferinte, unde medicii calificați în sistemele medicale din China, Persia, India și Grecia au prezent și dezbătut idei în ceea ce privește sănătatea și tratamentul bolilor. Cei cu abilități superioare în diagnosticul, tratamentul și înțelegerea bolilor au fost invitați să stea și să contribuie la baza de cunoștințe medicale a țării.
În secolul al 11-lea, această cunoștinta a fost codificată într-un sistem unic, care conține o sinteză a principiilor de medicină fizică și psihologică îmbibate cu o înțelegere spirituala budista. Această înțelegere a format o bază de medicină tibetană și a beneficiat de pacienti si medici deopotriva. Acesta a recunoscut ca atat sănătatea cat și boala, este rezultatul din relația dintre minte și corp și conectivitatii persoanei cu lumea naturala și simtul de spiritualitate.

Modelul de diagnostica medicala tibetana

Medicul întreabă de condiția medicală curentă a pacientului, precum și modul în care pacientul se simte personal. Acesta poate fi util pentru a investiga istoricul medical al pacientului, corelatia sănătatii în raport cu anotimpurile, obiceiuri alimentare, etc În plus, există un angajament într-o discuție mai detaliată a problemelor personale sau spirituale. Este util de a cere pacientii de sex feminin cu privire la sanatatea lor ginecologice și istoria și experiența lor cu nașterea. Fiecare dintre aceste elemente oferă o cantitate de informații de sănătate, precum și o bază în înțelegerea naturii starii pacientului în raport cu cele cinci elemente și cele trei umoare.

Istoria dietetica a pacientului poate fi revelatoare în special din două motive. În primul rând, comportamentul si dieta sunt un factor determinant primar de sănătate. În al doilea rând, există o cantitate mare în literatura medicală tibetan cu privire la sensul și semnificația de alimente și cele șase gusturi (sărat, picant, acru, amar, astringent, dulce), cu privire la teoria celor cinci elemente de bază. Înțelegerea obiceiurilor alimentare și reacțiile unei persoane la diferite produse alimentare pot dezvălui starea lor de baza, precum și circumstanțele care duc la boli.

După ce întreaga gamă de simptome în contextul istoriei pacientului este descoperita, cauza principala a bolii poate începe să fie înțelesa. În cadrul unei boli (definit prin medicina alopata), medicul tibetan ar putea defini, de fapt, zece seturi diferite de simptome, zece etiologii diferite, și, prin urmare zece boli diferite. Cauza principala a întregului complex de simptome a pacientului este în cele din urmă diagnosticate si tratate.
Medicul ajunge la o diagnostica individualizata, o diagnostica complexa care explica dezechilibrele sistemice care s-au manifestat ca un fel de boală. O abordare terapeutică trifazata este creata pentru a trata dezechilibrele (și simptomele acute semnificative) pentru a se obține un efect curativ adevărat.

Metode de diagnostica

Interview

În primul rând, vorbim cu pacientul pentru a afla istoria lor medicala, precum și aspectele pertinente ale istoriei lor personale, dieta si stilul de viata.

Urină

În analiza de urina observăm lucruri, cum ar fi culoarea specimenului, mirosul ei, și apoi (după agitare puternică) dimensiunea, culoarea, cantitatea, și persistența de bule, vâscozitatea și depozitele. Această informație susține informatiei de puls și limba pentru a confirma natura bolii, prezența infecției, și localizarea bolii.

Pulsul

În continuare vom simți cele douăsprezece pulsuri. Există șase pulsuri distincte, la artera radială a fiecărei încheieturi ale mâinii. Simțim pentru lucruri cum ar fi lățimea, adâncimea, puterea, viteza și calitatea pulsul. Fiecare dintre aceste elemente, atunci când înțelese corect ne permite să definiem în mod clar boala, locația sa, complicatii ascunse și etiologia sa.

Limba

Pentru a confirma diagnosticul și mai mult, ne putem uita la culoarea, forma și acoperiri ale limbii, sclera ochiului și ne uitam pentru sensibilitatea la anumite puncte de presiune de pe corp.

Tratamentul

Tratamentul este specific pentru fiecare dintre cele patru categorii de diagnosticare. Primul lucru care trebuie luat în considerare in tratament, este principiul că toate bolile provin în cele din urmă din minte. Acest lucru nu înseamnă că toate bolile sunt de ordin psihologic sau psihosomatic. Mai degrabă, aceasta înseamnă că, datorită ignoranței, percepem fals natura realității și din aceasta cauza acționam în moduri care creează suferință, cum ar fi boala. Având în vedere acest principiu de bază, atunci când bolile se tratează de catre medicii nostrii, ei încep în primul rând cu recomandari de anumite modificări in comportament și stilul de viață. Dacă acest lucru nu este suficient, atunci medicii lucrează la nivel de terapie dietetica. În cazul în care acestea nu sunt suficiente pentru a vindeca problema, medicamente pe bază de plante sunt angajați. Acupunctura poate fi, de asemenea, recomandata.

Tratamentul în cele din urmă trebuie să se potrivească pacientului. Tratamentul trebuie să fie formulat într-o manieră care poate fi și va fi eficient pentru acel individ.

Modificarea de comportament

Modificarea de comportament poate include instrucțiuni pentru meditație, sfaturi spirituale, consiliere, exercitii fizice, sau reorganizarea de modele obișnuite, cum ar fi obiceiurile de somn și program de alimentare.

Etapele inițiale de meditație includ, în general, practici de respirație simple și lucru cu gândurile cuiva într-o manieră care calmeaza mintea. Meditația apoi evoluează dincolo de acel punct pentru a include contemplații și vizualizări specifice, care încep un proces care să conducă la o nouă înțelegere și percepție a lumii. Acest aspect al tratamentului poate varia ușor cu diagnosticul. De exemplu, în cazul tulburărilor Lhüng, meditația poate fi îndreptata în mod specific către înțelegerea naturii nepermanente ale fenomenelor fizice ca un remediu pentru materialism și atașament. În cazul tulburărilor Tippa, accentul poate fi pus pe generarea de un sentiment profund de iubire și compasiune ca un remediu pentru agresivitate și furie. În tulburările Bheygan, meditația se va concentra mai mult pe dezvoltarea înțelepciunii ca un remediu pentru ignoranță.

Activitatea fizică, stilul de viata, exercitii fizice si obiceiurile sunt, de asemenea, luate în considerare. De exemplu, pacientii cu tulburari Lhüng sunt spus să acorde o atenție deosebită regularitatii stilului de viață, de exemplu. mancatul, dormitul și funcția excretoare. Ei sunt sfătuiți să găsească timp pentru activitățile calme, de socializare, si exercitii în moduri care promovează o bună circulație în general, folosind tehnici, cum ar fi yoga. Indivizii care suferă de tulburări de Tippa trebuie să evite situațiile care cauzează conflicte. Ele trebuie să evite expunerea directă, excesivă la soare și să se angajeze în activități fizice care le relaxa. Pacienții cu tulburări Bheygan ar trebui să se țină cald și sa efectueze exercitii fizice intense cum ar fi alergarea sau dansul. Înotul nu este adecvat în cazul în care se presupune scufundarea în apă rece. Tulburări combinate sunt luate in considerare de asemenea.

Cele trei umoare

Ca la orice sistem medical, înțelegerea a diferitelor funcții ale corpului este important in medicina tibetană. Cu toate acestea, principiile care stau la baza fiziologica care creează și menține respectivele funcții sunt de o importanță primară. Medicina tibetană definește trei sisteme principale care controlează toate funcțiile organismului. Aceste trei sisteme ale corpului (cele trei umoare în tibetană), sunt create în diferite stadii de dezvoltare în uter de către o interacțiune a procesului de dezvoltare a minții și cele cinci elemente fizice.

Primul, Lhung (Vânt), creează un număr enorm de funcții. Cel mai bun exemplu al acestor funcții este circulația. Lhung dă naștere la și reglează circulația sângelui, impulsurile nervoase, gânduri în minte, și a produselor alimentare prin tractul digestiv si organelor eliminatorii. Mintea se exprimă prin atașament, dorinta, sau o viziune asupra lumii materialiste.

Cea de a doua, Tippa (Bila), dă naștere la și controleaza funcții ca metabolismul, funcția hepatica, și vederea, permitand mintii să funcționeze cu intelect discriminatoriu. Mintea se exprimă prin agresiune, ură, sau furie.

În final, Bheygan (Flegma), creează principiul fizic prin care energia poate fi utilizată pentru a produce o funcție. Acesta oferă lubrifierea organismului, descompune alimente la etapele inițiale de digestie, creează voința, și facilitează memorie. Mintea se exprimă prin ignoranță sau lipsă de înțelegere.

O perturbare în una sau o combinație a acestor trei sisteme de principiu, duce la boală. Perturbarea poate veni de la dieta, comportament sau factori de mediu. Aceste calitati (în funcție de elementele lor constitutive) acționeaza pentru a perturba calitatile oricaruia dintre cele trei energii. Modul în care acești factori pot duce la boli va fi mai mult sau mai puțin complexe, în funcție de natura acută sau cronică a problemei. Toate bolile trebuie să fie văzute ca fiind individuale și se bazează pe situația de fond a pacientului.

Umoarele si dansul lor cu Elementele

Toate materialele care constituie universul nostru se bazează pe calitățile celor 5 elemente de bază. La fel ca toți oamenii tradiționali, tibetanii au trăit în contact direct cu mediul natural. Ei au înțeles prin experiență și studiu, că forțele lor de mediu naturale sunt in mod direct corelate cu și influențeaza modul de funcționare a organismului uman. Tibetanii definesc calitățile forțelor de bază care există în natură în teoria celor cinci elemente.

Aceste forțe sunt numite pentru manifestările lor cele mai identificabile: pământ, apă, foc, vânt, și spațiu. Caracteristicile lor exprima natura tuturor materialelor și sunt un rezultat al acestor elemente, individual sau în combinație.

Pământul are calități de fermitate și stabilitate și, prin urmare, oferă baza de existența fizică și de dezvoltare. Apa creează umiditate, dând naștere la toate fluidele. Vântul creează mișcare și astfel permite toate aspectele legate de circulație și de mișcare. Focul creează transformare, funcții metabolice, și activitate. Spatiul oferă potențialul de existență să fie creat în primul rând. Combinații ale acestor calități alcătuiesc aspectul fizic al trupurilor noastre, precum și energiile fiziologice distincte ale organismului.

Regimul alimentar

Cand recomanda un regim alimentar adecvat, medicii tibetani iau în considerare ce tipuri de alimente sunt nocive și care ar putea fi benefice, cantitatea de alimente care trebuie consumata, numărul de mese pe zi și orele de masă corespunzătoare. Alimentele sunt analizate pe baza calităților sale și a naturii așa cum este definit de către teoria celor 5 elemente. Dispoziții specifice ale celor cinci elemente, care apar in timpul dezvoltarii embrionare, formeaza cele trei principii fundamentale ale functiei fizice (Vant, Bila, Flegma). Acest lucru este important, deoarece gustul de diferite produse alimentare, natura lor rezultata, și, prin urmare, efectele lor asupra organismului uman sunt, de asemenea, dictate de regimul specific de elemente care alcătuiesc hrana. Acest principiu permite practicanților să se gândească inteligent despre alimentație și sănătate în raport cu fiecare pacient in parte de stilul de viata, mediu și starea de sănătate.

Ierburi medicinale

În medicina tibetană, tratamentele pe bază de plante variază de la simplu la foarte complex, folosind o serie de plante; approx. 3-150 plante per formulă. Fiecare formulă sau set de formule este prescris pentru a se potrivi cu manifestarea bolii și starea de evoluție a fiecărui pacient. Ca rezultat, medicamente pe bază de plante de multe ori trebuie să fie modificate la fiecare vizită.
De obicei, două la patru formule sunt prescrise, să fie luate în fiecare zi la anumite ore. Remedii de dimineață sunt de obicei cele pentru afectiuni Bheygan. Remedii de după-amiază sunt de obicei folosite pentru a trata afecțiuni Tippa. Remedii oferite în după-amiaza târziu sau seara sunt, de obicei pentru a trata afecțiuni Lhüng. În cele din urmă, organizarea de prescriptie medicala se bazează atât pe judecata medicului, cat și pe stilul de viață al pacientului.

Terapii fizice

Medicii pot folosi, de asemenea, terapii, cum ar fi acupunctura, moxabustion, ventuze, masaj, exercitii fizice, sauna, înot, yoga și terapie prin inhalare.

Consideratii spirituale

Chiar in ciuda celei mai bune utilizari de tratament medical nu putem atinge sănătate bună, pur și simplu fiind sănătos fizic. Avem nevoie de a avea o minte sanatoasa, de asemenea.

Pe baza studiului budist a minții, medicina tibetană acordă prioritate a factorilor de dezvoltare psihologică și spirituală, în definiția sa de sănătate. Ea încearcă să înțeleagă și să explice natura și motivul pentru suferința care o experimentăm în viețile noastre.
Ne învață acceptarea și dă sens ciclului de naștere, boală, bătrânețe, moarte și elemente ce noi toți întâlnim. Experiențe comune, cum ar fi neobținerea lucrurilor ce ne dorim, nu dorim ceea ce avem, fiind separat de cineva sau ceva ce este drag pentru noi, și de a fi unit cu oameni și lucruri care nu ne plac, să devină o bază de înțelegere și de creștere spirituală.

Medicina tibetană explică modul în care ură, furie și agresivitate, ignoranță și neînțelegere și o vedere materialista a lumii duce la stări de spirit, care se află la rădăcina suferinței noastre. Sabloanele obișnuite de gândire și de comportament pot fi cauza principală a bolii. În cele din urmă, se afirmă că prin studiu și practică spirituală o înțelegere și conștientizare poate fi realizat progresiv, care transcendeaza (depaseste) această formă de suferință.

În medicina tibetană încercam să devenim conștienți de procesul de evoluție fiziologică, spirituala și psihologica, deoarece provine de la ceea ce facem, ceea ce spunem și ceea ce credem. Fiecare acțiune seamănă semințe în mintea noastra și se va coace în cele din urmă, în conformitate cu natura sa. Nici o experiență nu este considerată fără motiv.

Natura tranzitorie, mereu schimbătoare a tuturor lucrurilor este îmbrățișata. Concluzia la care se ajunge din acest punct de vedere este de natura interdependentă a tuturor lucrurilor. Cea mai mare valoare este plasata pe realizarea de compasiune și de ceea ce se numește bunătate iubitoare.

Medicina tibetana ca o stiinta spirituala

Practicienii budisti au administrat practicile lor de vindecare religioase de medicina tibetană încă din secolul al 4-lea și este considerată ca fiind cea mai veche știință holistica de vindecare cunoscuta. Este important să ne amintim că medicina tibetană este, în esența sa, o stiinta spirituala. Prin urmare, nu ar trebui să fie supus la AMA (asociatia medicilor americani), de stat, sau federale. Ci mai degrabă ar trebui să fie înregistrate la nivel național ca o știință holistică spirituala.

Concluzii

O înțelegere clară și experiență personală cu principiile de sănătate și boală sunt necesare pentru a dezvolta capacitatea de a face un diagnostic discriminatoriu. În cazul în care medicul atinge această capacitate, tratamentul va fi adecvat pentru starea pacientului. Acesta se va baza pe utilizarea de metode spirituale, comportamentale, psihologice, botanice și dietetice să afecteze cauza principala a condiției. Apoi, în cazul în care este relevant pentru fiecare caz în parte, medicamente prețioase pe bază de plante și alte tratamente fizice pot fi folosite. Această procedură permite medicului și pacientului pentru a evita dependența de tehnici sau dispozitive terapeutice.
Medicina tibetană ne amintește ceea ce știu oamenii tradiționali. Boala trebuie să fie înțeleasă pe baza relației inerente dintre sănătatea fizică, psihologie, comportament, dieta, de mediu, și existența noastră spirituală.

O scurta biografie a domnului Dr. Bradley Dobos, (Amchi Thubten Lekshe), fondatorul si directorul Institutului Tanaduk

Interes în domeniile Sutra, Tantra, practicile de vindecare indigene și alternative și medicină botanică a condus Dobos pentru o audiență cu Sfinția Sa Dalai Lama în 1972. Acesta a fost aranjat pentru el să înceapă un studiu de patru ani de medicină tibetană și un stagiu de doisprezece ani cu mulți profesori mari de tantra tibetana, filozofie și medicină. Acestea includ: Sfinției Sale Dalai Lama, Dr. Amala Lobsang Dolma, Dr.Yeshe Donden, marele bătrân Dr. Tenzing Choedrak, Venerabilul Geshe Rapten. Sfințenia Zong Rinpoche, Venerabilul Thubten Yeshe, Venerabilul Thubten Zopa Rinpoche, Sanctitatea Sa Chagdud Tulku Rinpoche, Venerabilul Kalu Rinpoche, și Sanctitatea Sa Dudjom Rinpoche lui. În ultimii 33 ani, Dobos a primit învățăturile ulterioare, de instruire și de inițieri cu multi alti deținători de înțelepciune naturala și compasiune în tradiția tibetană.

Bradley Dobos este cunoscut printre colegii săi și în comunitatea mondială tibetană ca Amchi (Doctor) Thubten Lekshe. În 1976, Amchi Thubten Lekshe a inceput studiile sale si de cercetare clinica de formulare tibetana în Occident la Tenzing Momo Clinica de Medicina tibetană în Seattle, Washington, Statele Unite ale Americii. Lucrand cot la cot cu medici mai mari tibetani in vizita pe un timp de peste treizeci de ani și administrarea metodelor de vindecare tibetana și practicile de la peste 25.000 de pacienti, Amchi Thubten Lekshe a fost capabil de a rafina și perfecta formulări tibetane pentru utilizarea cu pacientii de Vest și pentru utilizare în țările occidentale. El folosește o gamă completă de modalitati de tratament tradiționale, începând cu educarea pacientilor sai cu privire la natura starii lor. Dupa acestea, el face consiliere, modificari de comportament și stilului de viata, practici spirituale, terapie dietetice, remedii pe bază de plante, acupunctura, masaj, ventuze și moxabustion.

Amchi Thubten Lekshe a creat Institutul Botanic de Cercetare de Medicina tibetană Tanaduk, Clinica de Cercetare Medicala tibetana si Programul de Cultivare de plante medicinale tibetane pentru a-și menține integritatea medicinei tibetane prin cercetare si educatie. El a lucrat ca director clinic și legător între oamenii de știință de Vest și medici care evaluau eficacitatea medicinei tibetane într-o varietate de tratamente de peste douăzeci și cinci de ani. El a oferit serviciile sale pe timp de nouă ani ca director de medicina clinica botanica la Spitalul Ayurvedic Savatthi în Washington.

DEDICATIE

"Ofer această înțelegere a medicinei tibetane în tradiția tuturor acestor medici mari, care au venit înainte de mine. Oricine ce vede, citește, își amintește, vorbește sau crede in aceste învățături, sa nu fie nici o data renăscut(a) în circumstanțe nefericite. Fie ca ei sa primesca doar renașteri în situații favorabile pentru o practica perfectă a Dharmei, să intalneasca doar ghizi spirituali perfect calificati, sa dezvolte bodhicitta rapid și sa atinga iluminarea imediat pentru binele tuturor ființelor simțitoare. " - Amchi Thubten Lekshe

MULȚUMIRI

"Sunt dator la profesorii mei pentru ploaia lor de binecuvântări și bijuterii rare, nepretuite ale înțelepciunii distribuite. Bunătatea și răbdarea lor sunt incomensurabile." - Amchi Thubten Lekshe

Fie ca toate ființele să bucuroase
Fie ca toate ființele să fie libere


©1975-2007 by The Tanaduk Institute, L.L.C. No part of this email information, images or attachments may be used in any way or posted on commercial sites without written permission from The Tanaduk Botanical Research Institute.
User avatar
bernard
Administrator
Administrator
 
Posts: 1273
Images: 13
Joined: Mon Feb 17, 2014 1:42 am
Cash on hand: 22,687.67
Bank: 1,311.13

 

Membrii inregistrati, va rugam sa folositi butonul POSTREPLY (RASPUNS) de mai sus, pentru a adauga un raspuns, pentru ca acesta este salvat in baza de date a forumului si astfel textele vor fi incluse in cautari la Search, Posturi Recente, etc. si face urmarirea posturilor si raspunsurilor mult mai usoara, deoarece sunt deja categorizate pe baza topicelor, pe cand comment-urile Facebook se pot cauta numai pe FB.. Multumim!

Vizitatori, ce nu au un cont inregistrat, folositi comment-urile Facebook de mai jos, dar recomandam sa va inregistrati si sa deveniti un membru al comunitatii noastre !

 

leave a comment

Return to Medicina Naturala - Natural Medicine

Who is online

Registered users: Bing [Bot], Google [Bot]

Googlepage: GooglePullerPage
cron